VAN TOEPASSING VANAF 15 DECEMBER 2017
DE VZWCENTRUMHOUTEM IS BEREIKBAAR VIA GSM NRS+ mailadres:
secretariaat.och@skynet.be
1 Paula Maes: 0498/267761
2 Willy Simonet: 0498/943444
3 Joren Michels:
Reservaties,bezichtigen zaal, afsluiten contracten, iedere 2de en 4de dinsdagavond van de maand ,tussen 19,00 en 20,00 Hr.
Tabel gebruikersprijzen:
Kleine zaal(A) 50 pers. 170€
Grote zaal(A+B) 120 pers. 250€
Vergaderzaal (C+D) 30 pers. 50€
In deze prijs(voor de zaal ) zijn begrepen , :keuken,servies, water, electriciteit en
verwarming.
Reglement VZW CENTRUMHOUTEM
Voor het gebruik van het polyvalent ontmoetingscentrum te SINT-MARGRIET-HOUTEM,
Houtemstraat 534 te 3300 TIENEN-
1, Lokalen
De VZW CENTRUMHOUTEM stelt volgende lokalen gelegen te SINT-MARGRIET-
HOUTEM, Houtemstraat 534 ter beschikking: Zaal A,B, of A+B, vergaderruimtes C, D.
2, Voorbehoud:
Het uitvoerend bestuur heeft het recht om bepaalde activiteiten te weigeren.
3, Sleutels:
Voor de aanvang van de activiteit kan de sleutel afgehaald worden zoals onderling
afgesproken bij Paula Maes ( 0498/267761) of Willy ( 0498/943444)
Na afloop van de activiteit en het opkuisen van de gebruikte lokatie(s) kunnen de
sleutels gedeponeerd worden in de brievenbus van het ontmoetingscentrum.
Ze mogen niet aan derden worden meegegeven en zeker niet worden nagemaakt.
Elke inbreuk hierop kan gerechtelijke vervolging en uitsluiting van gebruik van de zaal
met zich meebrengen .
4, Gebruiksduur:
De lokalen staan ter beschikking de dag van het gebruik zelf en dat tijdens de
afgesproken uren .
Indien men de dag voor of nadien de keuken en of de feestzaal wil gebruiken kan men
beide huren aan de volgende tarieven(per extra dag): 50 € voor zaal A en 80 € voor
zalen A en B.
Bij het huren van de zaal/zalen voor een groot feest dient men minstens de dag
nadien(ivm de opruim)mee te reserveren .
De lokalen dienen onmiddellijk na gebruik opgeruimd en gekuist te worden, tenzij men
de “dag erna” eveneens heeft gereserveerd . Op dat ogenblik kan de opruim en kuis
uiteraard op deze bijkomend gereserveerde dag gebeuren .
5, Uitrusting:
Alle aanwezige uitrusting mag gebruikt worden.
De gebruiker mag eveneens eigen materialen aanwenden, dit moet echter onmiddellijk
teruggenomen worden, zoniet wordt het eigendom van de VZW CENTRUMHOUTEM.
Er kunnen geen tenten geplaatst worden op of rond de tereinen van het OC, Behoudens
uitzonderlijke toestemming van het bestuur van het OC. Dit zou een eventuele meerkost
kunnen hebben.
In geen geval mag er materiaal van het OC worden meegenomen. Het meubilair van de
zaal(tafels en stoelen) mag in geen geval buiten gebruikt worden.
De gebruikers zorgt zelf voor klein materiaal zoals: afwasmiddel en
materiaal,schoteldoek,handdoeken,sponsjes enz..... men zorgt ook zelf voor vuilzakken
en doosjes of andere om overschotten mee te nemen .
6, Dranken:
De gebruiker dient de frisdranken ,bieren en koffie af te nemen van het OC. Prijslijst is
aanwezig, .
Minimum één week voor de activiteit dient de gebruiker te laten weten welke en hoeveel
er dient ter beschikking te zijn.
7, Friteuse:
Er mag geen proffesionele frietketel gebruikt worden.
8, Reiniging:
De gebruiker zal de gebruikte lokalen en materialen in een ordelijke toestand achter
laten(klaar voor de volgende gebruiker ). Dit wil zeggen :
– alle vloeren , vensterbanken , toiletten, keuken grondig gekuist .
--Stoelen en tafels op de aangewezen plaats(tafels niet op elkaar plaatsen)
--Alle etensresten, papier, verpakkingen ,versieringen enz ,,,,opgeruimd,
--Het keukengerief,servies,volledig gereinigd en op de oorspronkelijke plaats gezet.
--Kookvuren, ovens, afwasbakken en werktafels grondig gereinigd.
--In het bijzonder vragen wij aandacht voor de gebruikte glazen
--Alle afval meegenomen
--De directe omgeving eveneens controleren en eventueel opruimen.
Indien niet voldaan is aan één of meer van de hiervoor opgesomde punten zal een
meerprijs van 50 € gefactureerd worden. De extrakost voor het finaal opruimen zal
verrekend worden aan 20 € per man-uur met een minimum van 15 €.
9, Aansprakelijkheid:
De gebruiker is volledig verantwoordelijk voor schade toegebracht aan lokalen, ruimtes
en of voorwerpen. Beschadigde of verdwenen voorwerpen worden aangerekend per
stuk of volgens graad van beschadiging . De gebruiker is verplicht om spontaan
gebroken stukken te verzamelen en aangifte te doen. Dan worden ze aangerekend
aan inkoopprijs. Bij beschadiging van lokalen en of meubilair volgt de afrekening aan
de hand van de herstellingsprijs. De gebruiker kan nagaan of alles aanwezig is en of er
schade te zien is.
De gebruiker dient zich te gedragen als een goede huisvader voor de volledige
accommodatie .
10,Veiligheid:
Bij het organiseren van een activiteit zorgt de gebruiker dat de toegangen tot alle
lokalen, toiletten en alle nooduitgangen vrij blijven.
De VZW CENTRUMHOUTEM is niet verantwoordelijk voor gebeurlijke ongevallen.
11, Inrichting van de lokalen:
Er worden geen veranderingen aangebracht aan muren, plafond enz..........
Wat versieringen betreft zijn er magneten voorzien en een band van metalen latten
over gans de lengte van de zaal . Deze zijn ter beschikking en zullen gebruikt worden.,
Geen plakband tegen de muren of elders aanbrengen ,
12, Toezicht:
De gebruiker stemt erin toe dat iemand van het bestuur op ieder ogenblik vrije
toegang kan hebben tot de lokalen , de gebruiker zal zich houden volgens de
richtlijnen verstrekt door deze personen , kunnen beslissen tot het beëin-
digen van de activiteit.
13, Bijzondere voorschriften:
In aanvulling van alle wettelijke bepalingen en gemeentelijke reglementen inzake
burengerucht, milieunormen en dergelijke, verklaart de gebruiker zicht akkoord met
volgende bepalingen :
– de geluidsproductie naar buiten toe moet aanzienlijk worden verminderd vanaf
middernacht en volledig worden beëindigd om 02,00 uur.
– het naleven van de wetgeving inzake geluidsnormen is in alle omstandigheden de
verantwoordelijkheid van de organisator-huurder,
– bij het verlaten van het OC moet de lawaaihinder tot een strikt minimum worden
beperkt,
– tijdens de activiteit dienen alle ramen en deuren dicht te blijven .
Bij het niet naleven van dit toch belangrijk punt, zodat de politie ter plaatste dient te
komen , zal aan de huurder een boete van 50 € worden opgelegd en kan er zelfs
tot het stil leggen van de activiteit(feest) worden beslist,
14, Gebruikssom:
Zie tabel
De tarieven blijven geldig tot één jaar na de reservatie. Daarna worden de op dat
ogenblik geldende tarieven toegepast.
15, Geldigheid van overeenkomst:
Een overeenkomst is slechts geldig, na ondertekening van het contract. Opgesteld in
2 exemplaren ,één voor de gebruiker en één voor het OC.
Indien hij die ondertekent ,een persoon is die een organisatie of vereniging
vertegenwoordigt is deze ook verantwoordelijke ten opzichte van de VZW
CENTRUMHOUTEM.
Ten laatste dertig(30) dagen na ondertekening van de overeenkomst dient de helft
van de gebruikerssom gestort te zijn op de rekening van de VZW
CENTRUMHOUTEM, liefst per overschrijving op BE 36 8508 5647 9581, zo niet kan
deze laatste de zaal verder verhuren .
** In geval van overmacht, zoals in beslagname van de zaal door de overheid voor
organisatie van wettelijke verkiezingen, referenda, rampen en of onheil, kan de
verhuurder de overeenkomst eenzijdig verbreken zonder enig recht op
schadevergoeding.
16, Verenigingen:
Verenigingen die aangesloten zijn in onze koepel VZW en meewerken aan de
activiteiten georganiseerd door VZW CENTRUMHOUTEM hebben op de
gebruikersprijzen een korting van -+65%.
17, Betaling:
Het resterende bedrag van de gebruikerssom en de verbruikte dranken zullen verder
aangerekend worden. Indien de artikels over kuis, opruim, servies , schade enz,,,,,,
niet nageleefd werden zullen deze bij aangerekend worden in de eindfactuur. Deze
betaling dient te gebeuren binnen de maand na factuurdatum. Acht dagen na het
verzenden van de factuur worden geen klachten meer aanvaard.
Elk factuur brengt van rechtswege een intrest op van 1,5 % /maand,
Elk factuur dat niet betaald is op de vervaldag zal van rechtswege met een forfaitair
bedrag gelijk aan 15 % van het bedrag der factuur,met een minimum van 61,94€
verhoogd worden.
Voor alle geschillen zijn alleen de rechtbank van het arrondissement LEUVEN
bevoegd.
18, Annulatie:
Bij annulatie van een activiteit dient de gebruiker zo vlug mogelijk een
verantwoordelijke te verwittigen .
Indien deze annulatie 7 dagen voor de activiteit ter kennis gebracht zou worden zal
het reservatiebedrag niet teruggestort worden. Behoudens onvoorziene
gebeurtenissen.
In de andere gevallen is het het dagelijks bestuur dat zal oordelen.
19, Muziek:
Wij betalen jaarlijks”billijke vergoeding”. Indien het een activiteit is met drank,dans
enz,,,,,dient de gebruiker zelf de aanvraag en betaling voor Sabam en eventuele
andere vergoedingen te regelen.
20, Rookverbod:
In alle publieke vertrekken is het rookverbod van toepassing.
Onder de luifel van de koerzijde(ingang) is er rokerruimte.
Tabel gebruikersprijzen:
Kleine zaal(A) 50 pers. 170€
Grote zaal(A+B) 120 pers. 250€
Vergaderzaal (C+D) 30 pers. 50€
In deze prijs(voor de zaal ) zijn begrepen , :keuken,servies, water, electriciteit en
verwarming.
21, Bezichtigen en reserveren van de zaal .
Iedere 2de en 4de dinsdag van de maand zal er iemand aanwezig zijn van 19,00 tot 20,00 uur. Zeker op voorhand bellen!
Contact: GSM Paula: 0498/267761
GSM Willy: 0498/943444
secretariaat, och@skynet,be
Namens het Bestuur.